Grupa 3 - 2024 / 2025

PINGWINKI

wych. Paulina Jachimowicz, Kamila Dmowska, Katarzyna Gręda


WIELKANOC

Wielkanoc to wyjątkowy czas pełen radości, nadziei i kolorów! W naszym przedszkolu również poczuliśmy świąteczną atmosferę. Przedszkolaki wysłuchały opowiadania „Wielkanocne tradycje”. Na zajęciach matematycznych przeliczaliśmy pisanki. Pingwinki wykonały wielkanocną pracę plastyczną – Kurczaka z pisankami. Bawiliśmy się przy piosence „Święta wielkanocne”. W ramach rytmiki przedszkolaki brały udział w zabawach rozwijających poczucie rytmu.
W czwartek 17.04.2025r. odbyło się rozstrzygnięcie konkursu w naszej grupie. Tematem konkursu była: „Wielkanocna Pisanka” . Wszystkim dzieciom które wzięły udział dziękujemy a wybranym gratulujemy!
Obszary z podstawy programowej: I5, I8, III1, III2, III8, III9, IV1, IV2, IV5, IV8, IV12, IV15.
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

WIOSNA W OGRODZIE - PRACA METODĄ PROJEKTU

Od poniedziałku 07 kwietnia do wtorku 15 kwietnia dzieci rozmawiały na temat wiosny w ogrodzie. Dzieci odkrywały budzącą się do życia przyrodę, poznawały rośliny i zwierzęta oraz uczyły się pracy w ogrodzie. Przedszkolaki rozpoznawały i nazywały wiosenne kwiaty (przebiśniegi, krokusy, tulipany, żonkile itp.). Obserwowały wzrost roślin, od nasionka do sadzonki, a także poznały etapy wzrostu kwiatów cebulowych. Dzieci wybrały się na wirtualną wycieczkę do ogrodu, gdzie poznały pracę ogrodnika i dowiedziały się o wiosennych pracach w ogrodzie. Na zajęciach przedszkolaki założyły domowy ogródek, w którym posiały owies. Pingwinki wykonały jedną pracę plastyczną „Kwiatki w ogrodzie-krokusy” i uczestniczyły w zajęciach z sensoplastyki. Podsumowaniem projektu edukacyjnego była krótka prezentacja multimedialna, quizy i zagadki rozwiązywane przez dzieci.
Obszar z podstawy programowej: I5, IV2, IV5, IV8, IV9, IV13, IV18.
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

WIOSNA NA WSI

Wiosna to wyjątkowy czas na gospodarstwie, pełen energii i nowych możliwości. Gdy przyroda budzi się do życia,  codzienna praca nabiera zupełnie nowego wymiaru. Przedszkolaki dowiedziały się jakie zwierzęta zamieszkują gospodarstwo, dopasowywały odgłosy do obrazków zwierząt. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki rozwijały umiejętność liczenia oraz umiejętność szeregowania. Wykonały pracę plastyczną „Kto rządzi na wiejskim podwórku?”, oraz brały udział w zabawach ruchowych.
W czwartek wybraliśmy się do Edulandii na warsztaty – Sensoplastyka, natomiast w piątek świętowaliśmy Dzień Marchewki.
Obszary z podstawy programowej: I5, II8, III8, IV2, IV5, IV8, IV15, IV18, V2,
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

KOSMOS

Od poniedziałku 24 marca do piątku 28 marca dzieci rozmawiały na temat kosmosu. Kosmos to obszar pełen tajemnic i nieodkrytych zagadek. Uczenie się o kosmosie pomaga dzieciom zrozumieć, że nasza planeta jest częścią większego systemu- Układu Słonecznego. Przedszkolaki słuchały opowiadania E. Stadmuller „Spacerkiem po drodze mlecznej”. Na zajęciach matematycznych dzieci rozwijały umiejętności matematyczne  licząc do 4 i utrwalając nazwy kolorów. Grupa brała udział w zabawach ruchowych przy piosence "Podróż w kosmosie"  i uczestniczyła w zajęciach rytmiki, które polegały wystukiwaniu rytmu do danej piosenki. Przedszkolaki wykonały jedną pracę plastyczną „Droga w kosmosie”. Dzieci uczestniczyły także grach  i zabawach na tablicy multimedialnej.
Obszar z podstawy programowej: II1, IV2, IV5, IV8, IV9, IV13, IV18.
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

WIOSNO, ACH TO TY!

Od poniedziałku 17 marca do piątku 21 marca dzieci rozmawiały na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. Wiosna, to czas kiedy natura budzi się do życia, drzewa wypuszczają pąki, trawa zaczyna się zielenić a kwiaty zaczynają kwitnąć. Przedszkolaki słuchały opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”. Na zajęciach matematycznych dzieci rozwijały umiejętności matematyczne  przeliczając i segregując różne oznaki wiosny. Grupa brała udział w zabawach ruchowych przy piosence "Bociek" i uczestniczyła w zajęciach rytmiki, które polegały na rozpoznawaniu dźwięków wysokich i niskich. Przedszkolaki wykonały jedną pracę plastyczną „Przyszła wiosna z kolorami”. Dzieci uczestniczyły także grach  i zabawach na tablicy multimedialnej. W piątek 21 marca dzieci obchodziły Pierwszy Dzień Wiosny. Tego dnia dzieci ubrały się na zielono i brały udział we wspólnych zabawach ruchowych.
Obszar z podstawy programowej: II1, ,IV2,IV5,IV7,IV8, IV9, IV13, IV18,IV21.
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

POGODA MARCOWA

W drugim tygodniu marca przedszkolaki wysłuchały opowiadania pt. „Marcowa pogoda”, o tym jak się zmienia pogoda w tym miesiącu, że jest kapryśna i możemy zaobserwować różne zjawiska pogodowe tj: deszcz, śnieg, słońce a czasem nawet burzę. Na zajęciach matematycznych przeliczaliśmy i segregowaliśmy krokusy oraz przebiśniegi. Pingwinki wykonały pracę plastyczną „W marcu jak w garncu”. Bawiliśmy się przy piosence „Wiosna na hulajnodze”. A w ramach rytmiki przedszkolaki maszerowały, biegły oraz podskakiwały w takt muzyki.
Natomiast w piątek w obchodziliśmy Dzień Matematyki z zadaniami, konkurami i ciekawymi zabawami.
Obszary z podstawy programowej: I5, I8,  II8, III5, III8, IV2, IV5,  IV7, IV8,  IV12,  IV15,  IV18.
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT

Od poniedziałku 3 marca do piątku 7 marca dzieci rozmawiały na temat życia dinozaurów. Dzieci dowiedziały się m.in. jak wyglądały, czym się żywiły, jak przychodziły na świat, jak wyginęły, a także poznały zawód paleontologa. Przedszkolaki słuchały opowiadania Barbary Szelągowskiej "Dzień z życia Dinki". Na zajęciach matematycznych dzieci rozwijały umiejętności przeliczania w zakresie 5, także w języku angielskim. Grupa brała udział w zabawach ruchowych przy piosence "Dinozaury" i uczestniczyła w zajęciach rytmiki reagując na dźwięki muzyki przy zabawie "W Podskokach - Dinozaury". Przedszkolaki oglądały film edukacyjny o dinozaurach pt. "Jak odkryto dinozaury?" i wykonały pracę  plastyczną "Zielony Dinozaur”. Dzieci uczestniczyły także w grach i zabawach na tablicy multimedialnej.
Obszar z podstawy programowej: I5,I8, III1,III8,IV2, IV8, IV12, IV13, IV15, IV19, IV21.
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

BAJKI, BAŚNIE, BAJECZKI

„Baśnie, bajki bajeczki”- taki temat w tym tygodniu realizowany był w naszej grupie. Dzieci zapoznały się z wybranymi bajkami i baśniami między innymi : „Czerwony Kapturek”, „Królewna Śnieżka”, „Kot w butach”, „Kopciuszek”. Przedszkolaki wysłuchały opowiadania pt. „Białe gołębie”, o dwóch królestwach – jedno pełne żywych roślin, zwierząt, wesołe, a drugie pełne sztucznych roślin i zwierząt, smutne bez życia. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki rozwijały umiejętności ustalanie równoliczności zbiorów. Na zajęciach plastycznych Pingwinki zrobiły „Czerwonego Kapturka”. Uczyliśmy się wiersza J. Koczanowskiej pt. „Nie wolno!” oraz bawiliśmy się przy piosence „Baśnie”. Na zajęciach z rytmiki odróżnialiśmy dźwięki wysokie i niskie.
W czwartek świętowaliśmy „Tłusty czwartek”, przedszkolaki na podwieczorek jadły pączki które usmażyły Panie z kuchni, wszystkim bardzo smakowały.
Obszary z podstawy programowej: I5, I8, III1, III2, III8, III9, IV2, IV5, IV7, IV8, IV15.
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

WSPANIAŁE ZABAWY NA ŚNIEGU

Od poniedziałku 17 lutego do piątku 21 lutego dzieci rozmawiały na temat zabaw zimowych na śniegu. Dzieci poznały sporty zimowe i zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na dworze. Przedszkolaki słuchały opowiadania Barbary Szelągowskiej "Na stoku". Na zajęciach matematycznych dzieci rozwijały umiejętności przeliczania w zakresie 5. Grupa brała udział w zabawach ruchowych przy piosence "Zimowa wyliczanka" i uczestniczyła w zajęciach rytmiki wystukując rytm  piosenki. Przedszkolaki wykonały pracę  plastyczną "Zimowe akcesoria”. W piątek dzieci przeprowadziły „Zimowy eksperyment”, podczas którego dowiedziały się, że śnieg pomimo tego, że jest biały to nie jest czysty. Dzieci uczestniczyły także w grach i zabawach na tablicy multimedialnej.
Obszary z podstawy programowej: I5,I8, III1, III2,III8,IV2, IV8, IV13, IV15, IV19.
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

FRYZJER, WETERYNARZ CZY LEKARZ?

W ostatnim tygodniu stycznia (27-31.01) rozmawialiśmy o zawodach. W poniedziałek byliśmy na wycieczce w Szkole Podstawowej nr 2, u pielęgniarki Pani Agaty Tabor. Opowiedziała nam o swojej pracy, o sposobach ochrony zdrowia - swojego i innych. Zapoznaliśmy się z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną – wóz policyjny. Bawiliśmy się przy piosence „Kim będę w przyszłości?”.
W środę bawiliśmy się na balu karnawałowym, przedszkolaki ubrały się w różne ciekawe, kolorowe stroje karnawałowe. Wszyscy świetnie się bawiliśmy.
Obszary z podstawy programowej: I5, I6, III1, III2, III8, III9, IV2, IV5, IV7, IV8, IV9,  IV20.
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

ZWIERZĘTA ZIMĄ

Od poniedziałku 20 stycznia do piątku 24 stycznia dzieci rozmawiały na temat zwierząt żyjących zimą. Zima to trudny czas dla wielu zwierząt, które muszą znaleźć sposób, aby przetrwać chłód i brak pożywienia. Dzieci wzbogaciły wiedzę na temat świata zwierząt zimą i poznały w jaki sposób można pomóc zwierzętom żyjącym w tak trudnym czasie. Przedszkolaki słuchały opowiadania E. Stadmuller „Ptasia stołówka”. Na zajęciach matematycznych dzieci przeliczały ptaszki w karmiku. Grupa brała udział w zabawach ruchowych przy piosence "Dokarmiamy ptaki"  i uczestniczyła w zajęciach rytmiki grając na instrumentach muzycznych. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną „W ośnieżonym lesie”. Dzieci uczestniczyły także grach  i zabawach na tablicy multimedialnej.
Przedszkolaki obejrzały teatrzyk w wykonaniu dzieci ze Szkoły Podstawowej Nr 2, pt. "Brzydkie kaczątko".
Obszar z podstawy programowej: II8, II9, III8,IV1,IV2,IV5, IV8, IV12, IV15. <<<foto>>>
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

BABCIU, DZIADKU KOCHAMY WAS!

Babcia i Dziadek to słowa, które kojarzą się każdemu z ciepłem, miłością i wszystkim co dobre. W dniu 23 stycznia 2025r w naszej grupie odbyła się uroczystość z okazji „Dnia Babci i Dziadka”. Dzieci przygotowały program artystyczny, aby podziękować babciom i dziadkom za wszystko i pokazać jak bardzo ich kochają. Przedszkolaki recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły. Na zakończenie dzieci wręczyły babciom i dziadkom upominki, które same przygotowały.
Mamy nadzieję, że ten radosny dzień na długo pozostanie w pamięci zarówno dzieci jak i dziadków.
Podstawa programowa: I5, II4, III6, IV2, IV7, IV11. <<<foto>>>
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW?

W tym tygodniu (13-17.01) przedszkolaki wysłuchały opowiadania pt. „Trema przed występem”, o tym jak Ania miała wystąpić nas scenie przed dużą widownią, na przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadka. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki miały za zadanie odwzorować wzór kwiatka z figur geometrycznych. Bawiliśmy się przy piosence „Superbabcia i Superdziadek”. W ramach rytmiki rozróżnialiśmy dźwięki niskie i wysokie. Przedszkolaki uczyły się wiersza na pamięć oraz wykonały pracę plastyczną „Bukiet kwiatów dla Babci i Dziadka”. Po zajęciach, w wolnej chwili graliśmy w gry na magicznym dywanie - to była świetna zabawa!
Obszary z podstawy programowej: I5, II1, III5, IV2, IV5, IV8, IV12, IV15, IV18. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

NADESZŁA ZIMA

Od poniedziałku 7 stycznia do piątku 10 stycznia dzieci rozmawiały na temat zmian zachodzących w przyrodzie zimą. Wzbogaciły wiedzę na temat zmieniającej się przyrody, a także poznały sporty zimowe i zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na dworze. Przedszkolaki słuchały opowiadania Barbary Szelągowskiej "Pieluszkowe śnieżki". Na zajęciach matematycznych dzieci określały wielkość przedmiotów- duży, większy, największy. Grupa brała udział w zabawach ruchowych przy piosence "Sypie śnieg" i uczestniczyła w zajęciach rytmiki wystukując rytm do piosenki. Przedszkolaki wykonały pracę  plastyczną "Nadeszła zima”. Dzieci uczestniczyły także w grach i zabawach na tablicy multimedialnej.
Obszar z podstawy programowej: I5, II8,II11, III8,IV1, IV7,IV8,IV12, IV15, IV18. <<<foto>>>
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

MAGIA ŚWIĄT

W grudniu w naszej grupie realizowaliśmy projekt o świętach Bożego Narodzenia. Stworzyliśmy mapę myśli i zapisaliśmy pytania, na które szukaliśmy odpowiedzi przez cały grudzień. Rozmawialiśmy o zwyczajach i tradycjach świątecznych, słuchaliśmy i uczyliśmy się kolęd, słuchaliśmy świątecznych opowiadań. Robiliśmy świąteczne prace plastyczne, kartki i ozdoby na choinkę. Wspólnie ubraliśmy choinkę i przywitaliśmy Świętego Mikołaja. Byliśmy na świątecznych warsztatach, na których przedszkolaki zrobiły kule śnieżne. Zorganizowaliśmy konkurs wewnętrzny na najładniejszą bombkę. Piekliśmy wspólnie pierniczki. Nakryliśmy wigilijny stół oraz podzieliliśmy się opłatkiem składając sobie życzenia. Na zakończenie naszego projektu przygotowaliśmy przedstawienie świąteczne dla rodziców.
Obszary z podstawy programowej: I5, II2,  III4, III5, III6, III8, IV8, IV12, IV15, IV19. <<<foto>>>

W grudniu obchodziliśmy urodziny Mieszka i Kornelii!

Jeszcze raz życzymy Wam wszystkiego najlepszego!

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

KTO TO JEST ŚWIĘTY MIKOŁAJ? - praca metodą projektu

Od poniedziałku 2 grudnia do piątku 6 grudnia pracowaliśmy metodą projektu na temat „Kto to jest Święty Mikołaj?”. Celem projektu było kultywowanie tradycji związanych ze świętym Mikołajem oraz kształtowanie postaw poprzez zrozumienie pojęcia „czynienia dobra”, jako bezinteresownego działania na rzecz innych ludzi. Na zajęciach stworzyliśmy siatkę pytań i szukaliśmy odpowiedzi podczas zajęć. Na zajęciach dzieci poznały historię Świętego Mikołaja, poznały jego strój, wykonały pracę plastyczną- „Mikołaj”, a także wspólnie bawiły się przy piosence „Mikołaj jest razem z nami”. Podsumowaniem projektu była wizyta Świętego Mikołaja w przedszkolu. Wszystkie dzieci bardzo przeżywały to spotkanie. Przedszkolaki przywitały wyjątkowego gościa piosenką, a Mikołaj wręczył każdemu dziecku prezent, zrobił zdjęcie pamiątkowe i pożegnał się z dziećmi. Spotkanie z Mikołajem sprawiło przedszkolakom wiele przyjemności i radości.
Podstawa programowa: I5, II1,II6,III4,IV7,IV9, IV15. <<<foto>>>
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

ZABAWKI

W tym tygodniu (25-29.11) przedszkolaki wysłuchały opowiadania pt. ”Opowieści ze strychu” o tym jak Kasia z tatą wynieśli na strych zniszczone zabawki które ożyły i zaczęły ze sobą rozmawiać. Na zajęciach matematycznych Pingwinki przeliczały zabawki w zbiorach. Bawiliśmy się przy piosence „Zabawy zabawek” oraz wykonaliśmy pracę plastyczną „Moja ulubiona zabawka”, przedszkolaki malowały farbami. W ramach rytmiki rozpoznawaliśmy dźwięki niskie i wysokie.
W poniedziałek 25.11.2024r. obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Przedszkolaki przyniosły swoją ulubioną pluszową maskotkę. Były zabawy przy muzyce, praca plastyczna oraz słodka niespodzianka.
Obszary z podstawy programowej: II1. IV2, IV5, IV7, IV8, IV9, IV12. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE?

W tym tygodniu (12-15.11) przedszkolaki wysłuchały opowiadania „O dzielnym Krawczyku i okrutnym Bazyliszku". Dowiedziały się jak nazywa się nasz, poznały symbole narodowe. Pingwinki już wiedzą jak wygląda flaga Polski oraz godło. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki rozwijały umiejętność przeliczania, bawiliśmy się przy piosence „Nasza ojczyzna”. Na zajęciach plastycznych Pingwinki pomalowały flagę Polski oraz wykonały kokardę narodową. W ramach rytmiki bawiliśmy się przy piosence „Pogodne ćwiczenia” – przedszkolaki reagowały na dźwięki.
Z okazji obchodów narodowego Święta Niepodległości 8 listopada o godzinie 11:11 wraz ze wszystkimi przedszkolakami odśpiewaliśmy hymn narodowy.
Obszary z podstawy programowej: I5, I6, III1, III2,  III8, III9,IV1, IV2, IV5, IV7, IV8, IV15, IV9, IV10, IV11, IV19 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Teresa Lągota

A DESZCZ PADA I PADA

Od poniedziałku  4 listopada do piątku 8 listopada rozmawialiśmy na temat jesiennej pogody. Na zajęciach dzieci słuchały opowiadania Barbary Szelągowskiej „Jesienna burza”. Poznały  różne charakterystyczne symbole, takie jak deszcz, wiatr, kałuże, a także ubrania i przedmioty codziennego użytku, które są jesienią szczególnie przydatne, np. parasol czy kalosze. Podczas zajęć matematycznych dzieci przeliczały „kolorowe parasole”, tworzyły zbiory, klasyfikowały według warunku wielkości lub koloru. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną „Deszczowe pejzaże” i bawiły się przy piosence „Jesienna szaruga”. Pingwinki poznały kalendarz pogody, na którym codziennie zaznaczają jaka jest pogoda danego dnia. Na zajęciach rytmiki dzieci wystukiwały rytm do piosenki „Deszczyk stuka”.
Podstawa programowa: I5, II6, II9,III1,III3,  III8, IV2, IV5, IV7, IV8,IV15,IV18. <<<foto>>>
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Teresa Lągota

ZDROWIE NASZYM SKARBEM

Przez cały tydzień naszym  przedszkolakom towarzyszyło hasło: „Zdrowie naszym skarbem Przedszkolaki wysłuchały wiersza Agaty Widzowskiej „Na zdrowie!”. Dzieci poznały zagadnienia związane z profilaktyką zdrowego odżywiania i higieny. Poszerzyły wiedzę na temat zdrowego odżywiania, dowiedziały się, co to jest piramida żywienia i jakie produkty należy jeść, aby być zdrowym. Bawiliśmy się przy piosence „W zdrowym ciele zdrowy duch”, a w ramach rytmiki wystukiwaliśmy rytm do piosenki.
Przedszkolaki zrealizowały zadanie z projektu „Sensoryczna tęcza”. W tym miesiącu kolorem przewodnim był „pomarańczowy”. Przedszkolaki miały mini zawody w turlaniu dyni między pachołkami, sensoryczne zabawy w pomarańczowym ryżu – rysowali różne wzory. Na koniec wykonały pracę plastyczną, wykleiły marchewkę skrawkami papieru.
Obszary z podstawy programowej: I5, II8, III8, IV1, IV2, IV5, IV7,  IV18. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

DOMOWI ULUBIEŃCY

Od poniedziałku 21 października do piątku 25 października rozmawialiśmy na temat domowych zwierzątek . Na zajęciach dzieci słuchały wiersza p. Barbary Szelągowskiej „Psie marzenie”. Poznały  różne rasy psów. Podczas zajęć matematycznych dzieci przeliczały pieski, tworzyły zbiory. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną „Mój pupil” i bawiły się przy piosence „Domowe zwierzaki”. Pingwinki poznały zawód weterynarza, dowiedziały się, że jest to lekarz od zwierząt tych małych i trochę większych. Przedszkolaki obejrzały film edukacyjny o weterynarzu. Na zajęciach rytmiki dzieci wystukiwały rytm do piosenki „Domowe zwierzaki”. W tym tygodniu przedszkolaki uczestniczyły w zajęciach z Panią Paulinką, która przywiozła ze sobą swojego pupila i opowiedziała dzieciom jak dbać o zwierzątko.
Podstawa programowa: I5, II11, III2,III8, IV2, IV5, IV7, IV15. <<<foto>>>

W tym tygodniu obchodziliśmy urodziny Olusia.

Życzymy Ci wszystkiego najlepszego!

Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

ZWIERZĘTA JESIENIĄ

Zgodnie z tematem kompleksowym “Zwierzęta jesienią” dzieci wysłuchały opowiadania B. Szelągowskiej „Zapasy na zimę”, dowiedziały się dlaczego wiewiórka zebrała wszystkie orzeszki i z jakiego drzewa. Pingwinki wzbogaciły wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy, dowiedziały się, że niektóre zwierzęta zapadają w sen zimowy. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki segregowały elementy w odpowiednie miejsce. Bawiliśmy się przy piosence „Przygotowania do zimy”. Pingwinki wykonały również pracę plastyczną „Jeż – kłujący zwierz” z wykorzystaniem kolorowych, jesiennych liści. Aby utrwalić wiadomości przedszkolaki rozwiązywały jesienne zagadki. Na zajęciach z rytmiki rozpoznawaliśmy dźwięki wysokie i niskie.
W piątek naszym gościem była mama Wiktorii. Przeczytała dzieciom książeczkę o ulubionych bohaterach z Psiego Patrolu – „Pieski ratują zawody”. Przedszkolaki słuchały książeczki z ogromnym zaciekawieniem. Bardzo dziękujemy mamie Wiktorii za odwiedziny!
Obszary z podstawy programowej: I5, II8, III5, III8, IV2, IV5, IV7, IV9, IV12, IV15, IV18 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

JESIEŃ W SADZIE, W OGRODZIE

Od poniedziałku 30 września do piątku 4 października rozmawialiśmy na temat warzyw i owoców zbieranych jesienią  w sadzie. Na zajęciach dzieci słuchały wiersza Barbary Szelągowskiej „Skarbiec pełen witamin”. Poznały nazwy różnych warzyw i owoców w języku angielskim. Podczas wycieczki na ogródki działkowe, dzieci dowiedziały się jakie owoce i warzywa rosną jesienią w ogrodzie. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną „Skrzynia z owocami” i bawiły się przy piosence „Owoce i warzywa”. Na zajęciach rytmiki dzieci klaskały i uderzały dłońmi w rytm piosenki. W tym tygodniu przedszkolaki uczestniczyły także w spotkaniu z funkcjonariuszami Policji. Podczas spotkania dowiedziały się jak bezpiecznie poruszać się po drodze.
Podstawa programowa: I5, II11, III2,III8, IV2, IV5, IV7, IV15. <<<foto>>>

W tym tygodniu obchodziliśmy urodziny Milenki.

Życzymy Ci wszystkiego najlepszego!

Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

JESIEŃ W PARKU, W LESIE

Jesień to kolorowa i wyjątkowa pora roku. Czas poświęciliśmy na zajęcia i zabawy o tematyce darów jesieni. W tym tygodniu przedszkolaki wysłuchały opowiadania pt. ”Wyprawa do lasu”, dowiedziały się jakie kolory mają liście na drzewach, jakie ptaki i zwierzęta mieszkają w lesie, jakie dary jesieni możemy pozbierać w parku. Na zajęciach matematycznych Pingwinki przeliczały kasztany oraz żołędzie. Na zajęciach plastycznych przedszkolaki ozdobiły stemplami płaszcz przeciwdeszczowy. Bawiliśmy się przy piosence pt. „Kolorowe liście”, a w ramach rytmiki wystukiwaliśmy rytm.
W tym tygodniu zrealizowaliśmy dwa zadania z projektu "Klasa w terenie": "Przyrodnicze lupy" i "Lekturka pod gołym niebem".
Obszary z podstawy programowej: IV2, IV5, IV7, IV8, II2. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

W trzecim tygodniu września (16.09-20.09) rozmawialiśmy na temat bezpiecznej drogi do przedszkola. Dzieci słuchały opowiadania p. Ewy Stadmuller pt. „Pan Świetlik”. Poznały różne kształty znaków drogowych. Dowiedziały się, co znajduje się w apteczce pierwszej pomocy. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną - kolorowały pastelami znak przejścia dla pieszych i bawiły się przy piosence „Na skrzyżowaniu”. Na zakończenie tygodnia dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych z okazji „Dnia Przedszkolaka”. Podczas zajęć z rytmiki bawiliśmy się przy muzyce z wykorzystaniem gumy sensorycznej.
Podstawa programowa: I5, II1, III5,III8, IV1,IV2, IV5, IV7, IV9. <<<foto>>>
Opracowała: Katarzyna Gręda
Zatwierdziła: Monika Demczuk

OTO JA

W drugim tygodniu września (09-13.09) Pingwinki wysłuchały wiersza pt. „Samodzielny przedszkolak, wymieniały jakie czynności potrafi zrobić przedszkolak przedstawiony w wierszu, jakie części ciała zostały wymienione oraz do czego one są potrzebne. Pingwinki rozwijały orientację w schemacie własnego ciała. Utrwalały nazwy części ciała i je wskazywały. Przedszkolaki bawiły się przy piosence „To ja” oraz uczyły się krótkiego wiersza na pamięć pt. „Oto ja”. Na koniec tygodnia wykonały pracę plastyczną, która była również jednym z trzech wrześniowych zdań z projektu „Sensoryczna tęcza”. W ramach rytmiki bawiliśmy się przy piosence – rytmiczance „Pająk bęc”.
Obszary  podstawy programowej: I5, I7, II3, II4, II6, III1, III2, IV5, IV8. <<<foto>>>

W tym tygodniu obchodziliśmy urodzimy Olka!

Życzymy Ci wszystkiego najlepszego!

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

W PRZEDSZKOLU

Witamy po wakacjach! W pierwszym tygodniu września zapoznaliśmy się z nową salą, przypomnieliśmy zasady, które panują w grupie.
Na zajęciach wspominaliśmy wakacje, każdy przedszkolak opowiedział co robił podczas wakacji i gdzie był. Pingwinki wysłuchały opowiadania pt. „Pamiątki z wakacji”, z wysłuchanego tekstu dowiedziały się, jakie miejsca odwiedziły dzieci, i jakie przywiozły pamiątki ze swoich wypraw. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki rozwijały umiejętność liczenia za pomocą klocków. Pingwinki wykonały również pracę plastyczną – pokolorowały swój znaczek rozpoznawczy. Bawiliśmy się przy piosence „Idziemy do przedszkola. W ramach rytmiki doskonaliliśmy poczucie rytmu: wystukiwaliśmy rytm do piosenki.
Obszary z podstawy programowej; IV2, IV5, IV7, IV8. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Grupa 1 - 2023 / 2024

PINGWINKI

wych. Paulina Jachimowicz, Monika Barszcz, Monika Demczuk


Zwiedzamy świat

W tym tygodniu (10-14.06.2024 r.) maluszki wysłuchały wiersza pt. „Podróże małe i duże”, dowiedziały się jakie kraje odwiedził bohater i co ciekawego zobaczył. Oglądaliśmy zdjęcia ciekawych miejsc, które można odwiedzić w Polsce i w Europie. Na zajęciach matematycznych wybraliśmy się na wycieczkę do Włoch – rozwijaliśmy umiejętność klasyfikowania, segregowaliśmy pizzę według wielkości, przeliczaliśmy w zakresie 4. Przedszkolaki bawiły się przy piosence „Chcemy zwiedzić cały świat” oraz rozwijały poczucie rytmu podczas zabawy „Róbcie to, co ja”. Pingwinki na zajęciach plastycznych wykleiły kolorowymi skrawkami papieru „Balon”.
12 czerwca 2024 r. pojechaliśmy na wycieczkę do Mini Zoo u Mai w Ruchnie. Zobaczyliśmy tam różne ciekawe zwierzątka, takie jak: owce, kozy, lamy, osły, pawie, bażanty, indyki, gęsi, kaczki, biegusy, przepiórki, emu, nandu, króliki miniaturki, najmniejsze owce świata, kozy miniaturki oraz kangury. Na zakończenie zwiedzania Pingwinki mogły pobawić się na placu zabaw. To była wspaniała wycieczka, bardzo dziękujemy właścicielom za możliwość obejrzenia wszystkich zwierzątek.
W tym tygodniu świętowaliśmy urodziny dwóch dziewczynek – Nadii oraz Wiktorii,
jeszcze raz życzymy Wam wszystkiego najlepszego!
Obszary z podstawy programowej: IV.2, IV.5, III.5, III.8, IV.1, IV.11, IV.12, IV.7, I.7, IV.1, IV.8. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Czego dzieci potrzebują do szczęścia

W tym tygodniu maluszki wysłuchały wiersza pt. „Szczęśliwe dziecko”, po wysłuchaniu wiersza wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytanie "Co sprawia, że dziecko jest szczęśliwe?" (praca elementami metody projektu). Na zajęciach matematycznych porównywaliśmy liczebność zbiorów i rozwijaliśmy umiejętność przeliczania. Maluszki na zajęciach plastycznych pokolorowały kontur ulubionej zabawki, rozwijając umiejętność prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego i kontroli siły nacisku. Bawiliśmy się przy piosence „Dzieci są wszędzie”, rozwijając poczucie rytmu i kształcąc słuch muzyczny.
Dzień Dziecka to święto, które uwielbiają wszystkie dzieci, te małe i te duże. To dzień pełen uśmiechów, zabawy, niespodzianek, radości i wielu niezapomnianych wrażeń! W Naszym Przedszkolu ten dzień świętowaliśmy 4 czerwca 2024 r. Były tańce, wata cukrowa, popcorn, zamek dmuchany, kolorowe balony i słodka niespodzianka.
Zrealizowane obszary podstawy programowej: I.5, III.1, III.2, IV.7, III.8, III.9, IV.1, II.4, IV.2, IV.5,  IV.12, IV.15, IV.8. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Projekt „Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”

W ostatnim tygodniu maja (27-29.05.2024r.), po przeczytaniu książeczki „Kicia Kocia na plaży”, zrealizowaliśmy ostatnie zadanie.
- „Morskie skarby” – oglądanie różnych muszelek;
- „Sensopiasek” – budowanie zamku w piaskownicy;
- „Bursztynowy zawrót głowy” – zwiedzanie online Muzeum Bursztynu;
- „Poszukiwacze skarbów” – wyszukiwanie muszelek w piasku. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Moja mama i mój tata

W tym tygodniu (20-24.05.2024r.) rozmawialiśmy o rodzicach – mamie i tacie. Pingwinki wysłuchały opowiadania pt. „Dzień rodziców”, o tym jak przedszkolaki przygotowały przedstawienie dla swoich rodziców. Pingwinki również przygotowały występ dla swoich rodziców, maluszki wyrecytowały wiersze i zatańczyły dwa tańce do piosenki pt: „Daj mi rączkę” i „Mamo i Tato” – taniec z kolorowymi pomponami. Na zakończenie występu Maluszki wręczyły własnoręcznie wykonane prezenty. To był wyjątkowy dzień pełen radości i miłości.
We wtorek (21.05.2024r.) obyło się spotkanie z panią Eweliną Bartoszewską (Pasieka Bartosz). Pani Ewelina opowiedziała o życiu i zwyczajach pszczół.
Obszary z podstawy programowej: III9, IV2, IV5, I5, III1, III2, IV7. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Co w trawie piszczy?

W drugim tygodniu maja (13 – 17.05.2024r.) Pingwinki wysłuchały opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Łąka” – o tym jak przedszkolaki wybrały się na spacer na łąkę i szukały różnych mieszkańców tj.: konik polny, biedronka, ważka, pająk, myszka, pszczółki, motyle     i wiele innych owadów. Na zajęciach matematycznych przeliczaliśmy owady w zakresie 4. Pingwinki bawiły się przy piosence „Motylek”, rozwijaliśmy koordynację słuchowo – ruchową, a w ramach rytmiki wystukiwaliśmy rytm paluszkami. Na zajęciach plastycznych Pingwinki malowały farbami wiosenną łąkę. Na koniec tygodnia zrealizowaliśmy zadanie z projektu „Z darami natury świat nie jest ponury”, zadanie „ Co w trawie piszczy”, obserwowaliśmy przyrodę, owady przez lupę.
Obszary z podstawy programowe: II1, II2, III6, IV2, IV5, IV7, IV8, IV12, IV15, IV18 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

W świecie zwierząt

W tym tygodniu (06 – 10.05.2024r.) maluszki wysłuchały opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Sawanna”, poznały nazwy i wygląd zwierząt mieszkających na sawannie: lwa, słonia, zebry, żyrafy itd. Na zajęciach matematycznych przeliczaliśmy zwierzątka, rozwijaliśmy umiejętności liczenia. Bawiliśmy się przy piosence „Kolorowy świat zwierząt”,  rozwijaliśmy aktywność muzyczno – ruchową. Pingwinki malowały pastelami lwa, oraz wyklejały jego grzywę kulkami z bibuły. W ramach rytmiki bawiliśmy się przy piosence „Dźwięki niskie i wysokie”.
Obszary z podstawy programowej: I5, II8, III5, III8, IV2, IV5, IV6, IV7, IV8, IV15, IV18. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Polska – moja ojczyzna

W ostatnim tygodniu kwietnia (22-26.04.2024r. 29-30.04.2024r.) maluszki wysłuchały opowiadania pt. „Stolica”, o tym jak kuzynki Ula i Ola spotkały się w Warszawie. Ula chciała pokazać kuzynce ciekawe miejsca w stolicy: Pałac Kultury i Nauki, Syrenkę, Łazienki Królewskie, metro, kolumnę Zygmunta itd. Na zajęciach matematycznych segregowaliśmy figury według wielkości i koloru. Pingwinki obejrzały film edukacyjny „Polska moja ojczyzna” oraz wykleiły plasteliną flagę Polski. Na zajęciach z rytmiki ćwiczyliśmy improwizację i wizualizację ruchem. Maluszki na koniec tygodnia rozwiązywały zagadki.
W poniedziałek 22.04.2024r. obchodziliśmy Dzień Ziemi. Maluszki wzięły udział w podsumowaniu projektu o tematyce ekologicznej „Znam zasady na odpady”. Zaprezentowały plakat odnośnie segregacji śmieci.
W minionym tygodniu świętowaliśmy urodziny Oliwiera – jeszcze raz życzymy Ci wszystkiego najlepszego!
Obszary z podstawy programowej: I5, III1, III2 III9, IV2, IV5, IV7, IV8, IV9, IV10. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Dbamy o przyrodę

W tym tygodniu (15-19.04.2024r.) maluszki wysłuchały opowiadania pt. „Smok Segregiusz”, o tym jak Smok lubił bawić się tym co inni uważali za śmieci. Przedszkolaki dowiedziały się jak należy segregować śmieci, jakie kolory mają pojemniki na papier, plastik i metal, szkło, odpady zmieszane oraz odpady bio. Bawiliśmy się przy piosence „Ekoludki”. Wykonaliśmy wspólnie pracę plastyczną „Niebieski worek pełen papierowych śmieci”. Maluszki obejrzały film edukacyjny „Segregacja śmieci”, oraz zagrały w grę edukacyjną na tablicy multimedialnej. W ramach rytmiki ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo - ruchową i słuchowo - ruchową, próbowaliśmy dostosować ruch do charakteru muzyki.
W poniedziałek (15.04.2024r.) przyjechała do nas Bajkowa Fabryka z warsztatami z kuchni molekularnej.  Podczas warsztatów dzieci poznały właściwości i możliwości ciekłego azotu. Maluszki były zachwycone nowym doświadczeniem.
Obszary z podstawy programowej: II1, II2, III6, IV2, IV5, IV7, IV9, IV12, IV15, IV18. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Wiosna na wsi.

W tym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach, które mieszkają w gospodarstwie.  Maluszki poznały kurę, koguta, kaczkę, owcę, krowę, konia, kozę. Wysłuchały opowiadania o małym kaczorku, który chciał nauczyć pływać wszystkie zwierzątka na gospodarstwie. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki klasyfikowały zwierzątka oraz przeliczały w zakresie 4. Pingwinki wykonały pracę plastyczną - wykleiły kontur kury piórkami. Bawiliśmy się przy piosence pt. „Na podwórku” - wystukiwaliśmy rytm, oraz bawiliśmy się przy piosence „Kogut rządzidło”. Maluszki obejrzały również film edukacyjny o zwierzętach na wsi oraz rozwiązywały zagadki.
Obszary z podstawy programowej: I5, II8, III8, IV2 IV5, IV7,  IV15,  IV18. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Wielkanoc.

W ostatnim tygodniu marca rozmawialiśmy o Świętach Wielkanocnych. Maluszki wysłuchały opowiadania pt. „Wielkanocne pyszności”, poznały tradycje wielkanocne, dowiedziały się co wkładamy do koszyczka wielkanocnego. Zasialiśmy rzeżuchę, Pingwinki wykonały grupowe pisanki, każdą pięknie ozdobiły. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki przeliczały pisanki, dopasowywały obrazki do ich cieni oraz zagrały w wielkanocne domino. Bawiliśmy się przy piosence pt. „Pisanki” oraz uczyliśmy się wielkanocnego wierszyka. Wspólnie bawiliśmy się przy zabawie rytmicznej „Kurka”. <<<foto>>>
Obszary z podstawy programowej: I5, III1, III2, III8, III9, IV1, IV2, IV5, IV7, IV8, IV12, IV15.
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Wiosno, ach to ty!

W ubiegłym tygodniu marca (18-22.03) rozmawialiśmy o zwiastunach wiosny. Maluszki wysłuchały opowiadania pt. „Ptasia narada”, o tym jakie ptaki wracają do nas z ciepłych krajów. Na zajęciach matematycznych Pingwinki przeliczały krokusy, przebiśniegi oraz układali kwiaty wg. podanego rytmu. Maluszki wykonały również pracę plastyczną, wykleiły krokusa ze skrawków kolorowego papieru. Bawiliśmy się przy piosence „Wiosna na rowerze”. Na zajęciach z rytmiki bawiliśmy się przy piosence „Wiosenne porządki”. W czwartek (21.03) świętowaliśmy Pierwszy Dzień Wiosny, był wiosenny pokaz mody, wspólne tańce na koniec tygodnia wykleiliśmy sukienkę Pani Wiosny. <<<foto>>>
Obszary z podstawy programowej: II1, II2, III6, IV2, IV5, IV7, IV12, IV15, IV18.
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Marcowa pogoda

W minionym tygodniu (11-15.03.2024r.) realizując tematykę kompleksową „Pogoda marcowa”, przedszkolaki poznały znaczenie przysłowia „W marcu, jak w garncu”. Maluszki wysłuchały opowiadania pt. "Marcowa pogoda”, poznały nazwy zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody. Na zajęciach matematycznych przeliczały symbole pogody. Wykonały pracę plastyczną „Garnek pełen marcowej pogody”, oraz bawiły się przy piosence pt. "Spotkanie z wiosną”, rozwijając poczucie rytmu.
We wtorek (12.03.24r.) do naszego przedszkola przyjechało „Mobilne oceanarium”, które zabrało nasze przedszkolaki w niezwykłą podróż, zgłębiając tajemnice podwodnego świata roślin i zwierząt.
Obszary z podstawy programowej: I5, II8, III5, III8, IV2, IV5, IV7, IV12, IV15, IV18. <<<foto>>>

W tym tygodniu świętowaliśmy urodziny Lenki!

Jeszcze raz, życzymy Ci wszystkiego najlepszego!

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

W dziecięcym laboratorium

W pierwszym tygodniu marca maluszki wysłuchały wiersza pt. "Dziecięce eksperymenty”. Rozmawialiśmy o tym, jakie eksperymenty możemy wykonać w przedszkolu. Nasza sala zamieniła się w małe laboratorium, wspólnie wykonaliśmy kilka eksperymentów: rakieta balonowa, uciekający pieprz, kolory na talerzu, wybuch wulkanu, kolorowy deszcz. Sprawdzaliśmy również jakie przedmioty przyciągnie magnes oraz zrobiliśmy „ciecz nieniutonowską”. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną „Wulkan”, rozwijały poczucie rytmu podczas zabaw na zajęciach z rytmiki. To był wyjątkowy tydzień . Badania, obserwacje i odkrywanie dostarczyło dzieciom wiele radości i satysfakcji. Rozwinęło ich ciekawość, samodzielność, kreatywność oraz spostrzegawczość, a także uczyło umiejętności współpracy w grupie.
Obszary z podstawy programowej: I5, II8, III5, III8, IV1, IV5, IV7,  IV16. <<<foto>>>

 

W tym tygodniu obchodziliśmy urodziny Igi!

Życzymy Ci samych słonecznych dni!

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Tajemnice kosmosu

W ostatnim tygodniu lutego Pingwinki realizowały temat o kosmosie. Wysłuchały opowiadania pt. „Kosmiczny królik”.  Przedszkolaki miały okazję dowiedzieć się jak wygląda Układ Słoneczny – w tym poznać wszystkie planety, dowiedzieć się o nich wielu ciekawostek.  Maluszki obejrzały również film edukacyjny „Co to jest kosmos?”. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki przeliczały „kosmiczne roboty”. Pingwinki wykonały pracę plastyczną „Gwiazdozbiory” oraz bawiły się przy piosence pt. ”Kosmiczna rodzina”. Skorzystaliśmy również z magicznego dywanu, dzięki któremu maluszki mogły  poćwiczyć swoją pamięć.
Zrealizowaliśmy również zadanie z projektu „Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”. Przedszkolaki wysłuchały książeczki „Kicia Kocia w kosmosie” i zrobiły swój własny „Kosmos w słoiku”.
Obszary z podstawy programowej: II1, II2, III6, IV2, IV5, IV12, IV15, IV7, IV8 <<<foto>>>

W tym tygodniu świętowaliśmy urodziny Wiktora!

Jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego! 

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Teresa Lągota

Zwierzęta sprzed milionów lat

W tym tygodniu (19-23.02) rozmawialiśmy o dinozaurach. Maluszki wysłuchały opowiadania pt. „Dinozaury”, o tym jak Olek zaplanował ogródek babci, prosił żeby posadziła paprocie dla dinozaurów które przyjdą, przeczytał z dziadkiem, że właśnie tym żywią się dinozaury roślinożerne. Babcia wytłumaczyła Olkowi, że dinozaury wyginęły dawno temu. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki rozwijały swoje umiejętności matematyczne - segregowały sylwety dinozaurów według koloru. Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy skamieliny z masy solnej w których maluszki odcisnęły dinozaury. Maluszki bawiły się w dentystę dinozaura, miały za zadanie umyć mu dokładnie zęby, uczyły się przy okazji, że warto dbać o swoje zęby. Bawiliśmy się przy piosence pt. „Kto widział dinozaura?”. Na zakończenie tygodnia maluszki wcieliły się w rolę paleontologa.
Obszary z podstawy programowej: I1, I5, II5, III5, III8, IV1, IV7, IV12 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Teresa Lągota

Wspaniałe zabawy na śniegu

W ubiegłym tygodniu (12-16.02) rozmawialiśmy o zabawach na śniegu. Maluszki wysłuchały opowiadania Agaty Widzowskiej na temat rodzinnej wyprawy na zimowy spacer. Bartek z rodzicami i braćmi wybrał się na górkę do parku aby pozjeżdżać na sankach, rozmawiali o tym jak należy się ubrać, oraz że trzeba dbać o bezpieczeństwo. Na zajęciach matematycznych przeliczaliśmy czapki, szaliki, narty, oraz inne zimowe akcesoria za pomocą kolorowych kółeczek. Na zajęciach plastycznych maluszki malowały farbami, następnie narysowały białym pastelem ślady łyżew a na koniec przykleiły łyżwiarza. Bawiliśmy się przy piosence pt. „Śnieg jest śmieszny”.
Zrealizowaliśmy również zadania z projektu „Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”:
·         „Wesołe kule” – dzieci rzucały „kule śniegowe” na chustę animacyjną, poruszały chustą raz wolno raz szybko;
·         „Rzut do celu” – maluszki rzucały „kulami śniegowymi” do celu;
·         „Sztuczny śnieg”;
·         „Piruety łyżwiarza” – maluszki rysowały na kaszy różne wzorki.

W tym tygodniu swoje urodziny obchodził Franek!

Jeszcze raz życzymy Ci wszystkiego co najlepsze!

Obszary z podstawy programowej: III9, IV2, IV5, I5, III1, III8, III2, IV8. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Teresa Lągota

Bajki, baśnie, bajeczki.

W pierwszym tygodniu lutego rozmawialiśmy o bajkach oraz o baśniach które czytali nasi rodzice. Przedszkolaki wysłuchały opowiadania Barbary Szelągowskiej pt. „Królewna kłamczuszka” – królewna okłamywała swoich rodziców, że jest chora, aż pewnego dnia kiedy naprawdę była chora nikt nie chciał jej uwierzyć. Przedszkolaki dowiedziały się co to jest kłamstwo i że nie warto kłamać. Na zajęciach matematycznych rozwijały umiejętność przeliczania w zakresie 3, do zajęć wykorzystaliśmy kolorowe patyczki oraz lalki. Na zajęciach plastycznych Pingwinki ćwiczyły motorykę małą, wzmacniały mięśnie palców wyklejając plasteliną koronę księżniczki. Rozwiązywaliśmy wspólnie bajkowe zagadki oraz bawiliśmy się przy piosence pt. „Książkowe czary”. Na zajęciach z rytmiki doskonaliliśmy umiejętność zmiany tempa w muzyce „szybko – wolno”.
Obszary z podstawy programowej: I1, I4, I5, II5, II7, IV7, IV15 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

FRYZJER, WETERYNARZ CZY LEKARZ?

W ostatnim tygodniu stycznia rozmawialiśmy o zawodach. Maluszki wysłuchały wiersza Agaty Widzowskiej pt. „Zawody” – poznały zawody takie jak: kucharz, krawcowa, ogrodnik, aktor, okulista, weterynarz oraz dentysta. Na kolejnych zajęciach przedszkolaki dopasowywały przyrządy o akcesoria do wybranych zawodów. Pingwinki były w naszej przedszkolnej kuchni aby poznać zawód kucharza, Panie pokazały nam co znajduje się w kuchni, w szafkach, pokazały nam ogromne garnki, patelnie i inne akcesoria potrzebne do gotowania. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną – wykleiły czapkę kucharza oraz bawiliśmy się przy piosence pt. „Strażacy”. W ramach zajęć z rytmiki bawiliśmy się przy zabawie „Zimowe ubranie”.
Obszary z podstawy programowej:I1, I5, I6, II5, III8, IV7, IV20 <<<foto>>>

W tym tygodniu świętowaliśmy urodziny Michała!

Życzymy Ci samych słonecznych dni!

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Kim są rodzice moich rodziców?

W drugim tygodniu stycznia maluszki rozmawiały o swoich babciach i dziadkach. Wysłuchały opowiadania „Ciasteczkowa przygoda” o tym jak Ania i Tadek razem z tatą upiekli ciasteczka dla Babci i Dziadka. Na zajęciach matematycznych klasyfikowały serduszka według koloru oraz układały rytmy. Pingwinki bawiły się przy piosence pt. „Wspaniali dziadkowie” oraz wykonały pracę plastyczną. W środę (10.01) w naszej grupie odbyło się przedstawienie z okazji Dnia Babci i Dziadka, przedszkolaki wyrecytowały wiersze oraz zatańczyły do piosenki „Tupu tup” i „Zima zima zima”. <<<foto>>>

W tym miesiącu swoje urodziny obchodziła Rozalia,

której życzymy wszystkiego co najlepsze!

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Zima coraz bliżej

W tym tygodniu przedszkolaki wysłuchały opowiadania A. Widzowskiej pt. „Śnieg”. Rozmawialiśmy o tym jak ubieramy się zimą, maluszki wymieniały części garderoby, zapoznały się z oznakami zimy. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki rozwijały umiejętność przeliczania, oraz określały różnice: mały – duży. Pingwinki wykonały pracę plastyczną, malowały farbami: „Drzewo zimową porą”. Na zajęciach z rytmiki maluszki próbowały ilustrować ruchem piosenkę „Zima biała”.

🎂 🎁 🎉

W tym tygodniu świętowaliśmy urodziny Korneli i Mieszka!

Jubilatom życzymy wszystkiego co najlepsze! 

Obszary z podstawy programowej: I5, I6, II5, III4, III8, IV7, IV8, IV12 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

ZABAWKI

W ostatnim tygodniu listopada maluszki rozmawiały o zabawkach. Wysłuchały opowiadania pt. „W świecie zabawek”, w którym było opisane co robią zabawki kiedy dzieci wychodzą z przedszkola. Pingwinki dowiedziały się jakimi zabawkami dawniej bawiły się dzieci a jakimi dzieci bawią się teraz. Wykonały pracę plastyczną, kolorowały zabawki – chłopcy samochód a dziewczynki lalkę. Przedszkolaki bawiły się przy piosence pt. „Mój pluszak”, oraz grały w grę „Bingo” dla przedszkolaków.  Na zajęciach z rytmiki muzyki na przerwę w muzyce Maluszki reagowały ruchem w zależności od podanego sygnału słownego: hop, stop, bęc.
Obszary z podstawy programowej: I1, I4, I5, II3, III4, IV7, IV8 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

CO UŁATWIA PRACĘ W DOMU

W tym tygodniu (20-24.11) Pingwinki poznały różne urządzenia elektryczne, ich nazwy i to jak wyglądają. Maluszki wysłuchały wiersza pt. „Urządzenia elektryczne”, poznały takie urządzenia jak: lodówka, czajnik, piekarnik, pralka, suszarka, telewizor, radio oraz odkurzacz. Na zajęciach matematycznych liczyliśmy produkty w lodówce. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną, malowały farbami lampkę. Wysłuchały również piosenki pt. „Urządzenia elektryczne”, którą wykorzystaliśmy również na zajęcia z rytmiki. Na koniec tygodnia świętowaliśmy Dzień Pluszowego Misia, były zabawy przy muzyce, próbowaliśmy przysmaku misia oraz Maluszki wykonały pracę plastyczną.
Obszary z podstawy programowej: I1, I5, I6, II7, III4, IV7, IV8 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Zdrowie naszym skarbem.

W tym tygodniu (13-17.11) Pingwinki rozmawiały o tym jak ważne jest zdrowie. Wysłuchały wiersza pt. "Gimnastyka", wykonały kilka prostych ćwiczeń. Przedszkolaki zapoznały się z piramidą odżywiania, przeliczały z ilu poziomów składa się ta piramida, i co się na niej znajduję. Dopasowywały odpowiedni produkt do każdego poziomu na piramidzie. Wykonały pracę plastyczną "Zdrowie na talerzu". Podczas zajęć rytmicznych bawiły się przy piosence "Myj ręce".
Obszary z podstawy programowej: I1, I5, II7, III1, IV7, IV12 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Co powinienem wiedzieć o Polsce.

W drugim tygodniu (06-10.11) listopada maluszki rozmawiały o Polsce. Poznały symbole narodowe: godło, flagę oraz hymn Polski. Wysłuchały legendy o Warsie i Sawie. Wars był rybakiem a Sawa syreną w której zakochał się rybak. Na zajęciach matematycznych klasyfikowały i przeliczalny pierogi oraz rogale. Maluszki mogły spróbować rogala świętomarcińskiego. Rogale świętomarcińskie są głównym wypiekiem podczas obchodów dnia ulicy Święty Marcina w Poznaniu. Pingwinki wykonały również pracę plastyczną oraz bawiły się przy piosence "Nasza Polska". Na zajęciach z rytmiki maluszki wystukiwały rytm na drewnianych patyczkach do melodii "Deszczyk stuka".
Obszary z podstawy programowej: I1, I5, II7, III1, III2, III8, IV7, IV10, IV12 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

A deszcz pada i pada...

W tym tygodniu (30.10-03.11) maluszki wysłuchały opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Kropelki”, dowiedziały się dlaczego Asia nie poszła do przedszkola i dlaczego nie lubi deszczu. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki poznały pojęcia: dużo, mało. Bawiliśmy się przy piosence „Deszczyk”, było mnóstwo radości i uśmiechu. Pingwinki wykonały również pracę plastyczną „Co przyniosą nam chmury?”, rozwijały swoją sprawność manualną – malowały paluszkami deszczyk. Na zajęciach z rytmiki wystukiwaliśmy rytm do piosenki „Deszczyk”. Skorzystaliśmy również z pięknej pogody i wybraliśmy się na spacer zapalić znicz pod pomnikiem Armii Krajowej.
Obszary z podstawy programowej: I6, III9, IV2, IV8, I5, III8, IV15, III1. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Domowi ulubieńcy

W ostatnim tygodniu października rozmawialiśmy o domowych zwierzętach. Przedszkolaki wysłuchały wiersza pt. „Opiekun zwierząt”. Poznali takie zwierzęta jak: pies, kot, królik, chomik, ryba, żółw oraz papuga. Maluszki na zajęciach plastycznych pokolorowały pieska. Wszyscy bawiliśmy się przy piosence pt. „Pies i kot”, przedszkolaki rozwijały swoją koordynację słuchowo – ruchową. Podczas zajęć matematycznych maluszki klasyfikowały jedzenie dla każdego zwierzątka, następnie wspólnie przeliczaliśmy to co znalazło się w misce każdego z nich. Pingwinki rozwijały umiejętność liczenia do trzech. Na zajęciach z rytmiki przedszkolaki ćwiczyły poczucie rytmu, wystukiwały rytm do muzyki.
Obszary z podstawy programowej: II11, III2, IV2, IV8, I5, III1, IV7. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Mój dom, moja rodzina

W tym tygodniu (16-20.10) rozmawialiśmy o rodzinie. Przedszkolaki wysłuchały opowiadania o piesku Ciapku który spotkał dobrą wróżkę. Maluszki opowiadały o swojej rodzinie, kto mieszka z nimi w domu. Na zajęciach matematycznych poznaliśmy nową figurę geometryczną „trójkąt”. Przedszkolaki segregowały figury według koloru, układały sekwencje według podanego wzoru. Bawiliśmy się wspólnie do piosenki „Rodzina to my”, rozwijaliśmy koordynację słuchowo – ruchową. Maluszki wykonały pracę plastyczną „Dom z figur geometrycznych”. Na zajęciach z rytmiki przedszkolaki bawiły się przy piosence „Dźwięki wysokie i niskie”.
Obszary z podstawy programowej: II1, IV5, III2, IV12, I5, IV7 <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Zwierzęta jesienią

W drugim tygodniu października (09-13.10) rozmawialiśmy o tym, jak zwierzęta przygotowują się do zimy. Maluszki wysłuchały opowiadania pt. „Zimowy sen niedźwiedzia” Agaty Widzowskiej. Dowiedziały się, że niedźwiedzie, świstaki oraz jeże zasypiają na zimę, a wiewiórki robią zapasy, zbierając orzechy oraz żołędzie. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki segregowały produkty, które zje wiewiórka, a następnie przeliczały je. Pingwinki wysłuchały również piosenki pt. „Zwierzęta jesienią”. Po wysłuchaniu jej maluszki ćwiczyły motorykę małą, rwały gazetę na małe kawałki z których później zrobiły kopiec dla jeża, w którym będzie zimował. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną „Jeż kłujący zwierz”, pokolorowały sylwetę jeża, a następnie przykleiły kolce z pasków papieru. Na zajęciach z rytmiki dzieci ćwiczyły prawidłową postawę w marszu, biegu i podskokach z wykorzystaniem piosenki „Szybko – wolno”, Gimnastyczne figle muzyczne.
Obszary z podstawy programowej: I5, I7, II8, III8, IV2, IV5, IV8, IV12, IV15,IV18. <<<foto>>>
Przygotowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Jesień w sadzie, jesień w ogrodzie

W pierwszym tygodniu października rozmawialiśmy o tym, jak wygląda i jak zmienia się sad oraz ogród jesienią. Maluszki wysłuchały opowiadania Barbary Szelągowskiej pt. „Niezwykłe spotkanie”, o wyprawie Ady i jej rodziny do sadu, w którym zbierali jabłka na przetwory. Przedszkolaki dowiedziały się, co to jest sad, jak wygląda i jakie owoce w nim rosną. Podczas zajęć matematycznych Pingwinki rozwijały umiejętność przeliczania oraz porównywania liczebności zbiorów. Wykonały pracę plastyczną "Jesienny koszyk pełen owoców". Wspólnie bawiliśmy się przy piosence „Warzywa i owoce”. Maluszki poznały wygląd i nazwy warzyw, które rosną w ogrodzie. W ramach zajęć z rytmiki przedszkolaki brały udział w zabawie ruchowej „Zrywamy jabłka”,  dzieci musiały reagować na zmianę rejestrów – wysoki/niski. Na koniec tygodnia maluszki próbowały owoców, które przyniosły z domu. Określały ich smak, czy owoc jest słodki czy kwaśny, oraz w jakim kolorze jest dany owoc.
Obszary z podstawy programowej: I1, I5, I6, II7, II8, III5, IV2, IV7, IV15. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

JESIEŃ W PARKU, W LESIE

W ostatnim tygodniu września (25-29.09) rozmawialiśmy o tym jak zmienia się przyroda w parku oraz w lesie. Przedszkolaki wysłuchały opowiadania pt. „Jesienna rewia mody”. Maluszki dowiedziały się, jakie są oznaki jesieni, jak wyglądają drzewa, poznali ich nazwy oraz usłyszały jakie są skarby jesieni. Podczas zajęć matematycznych poznały nazwy i wygląd wybranych grzybów jadalnych oraz trujących. Przeliczaliśmy w zakresie 3, grzyby oraz inne dary jesieni: kasztany, żołędzie. Maluszki rozwijały swoją koordynacje słuchowo – ruchową podczas zabaw przy piosence „Liście w parku. Dzięki darom jesieni mogliśmy zrobić jesienny dywan sensoryczny, po którym każdy mógł przejść. Przedszkolakom sprawiło to ogromną frajdę. Na zakończenie tygodnia Pingwinki zrobiły pracę plastyczną, „Kolorowy parasol”. W ramach zajęć z rytmiki bawiliśmy się przy piosence „Małe wygibasy”.
Obszary z podstawy programowej: I5, II8, III4, III5, IV2, IV7, IV8, IV15. <<<foto>>>

🎂 🎁 🎉

W tym tygodniu świętowaliśmy urodziny Milenki!

Życzymy Ci samych miłych chwil!

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Moja droga do przedszkola

W trzecim tygodniu września (18-22.09) maluszki wysłuchały opowiadania pt. „Zebra na drodze”, dowiedziały się jak wygląda przejście dla pieszych. Poznały również znaki jakie znajdują się w pobliżu przejścia dla pieszych oraz w pobliżu przedszkola i szkoły. Poznały figurę geometryczną, koło. Przedszkolaki rozwijały swoją spostrzegawczość szukając ukrytych kół w sali, układały rytm, klasyfikowały według koloru, dodatkowo mogły poznać i utrwalić kolory. W ramach rytmiki maluszki wykonały ćwiczenie, dzięki któremu mogły uczyć się rozróżniać dźwięki wysokie i niskie. W tym tygodniu świętowaliśmy Dzień Przedszkolaka, były wspólne zabawy i dużo uśmiechu. Maluszki wykonały również pracę plastyczną. Tydzień zakończył się miłym spotkaniem z policjantami.  
Swoje urodziny obchodził Eryk! Jeszcze raz życzymy mu wszystkiego najlepszego!
Obszary z podstawy programowej: I1, I5, II3, III8, III9, IV7. <<<foto>>>
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

„Z DARAMI NATURY ŚWIAT NIE JEST PONURY”

W roku szkolnym 2023/2024 przedszkolaki z Gr. I „Pingwinki”, biorą udział w III Edycji Ogólnopolskiego Projektu „Z darami natury świat nie jest ponury”. Głównym celem projektu jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody.
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

„Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”

W roku szkolnym 2023/2024 przedszkolaki z Gr. I „Pingwinki”, biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie pt. „Z KICIĄ KOCIĄ MALUCHY ZMIENIAJĄ SIĘ W ZUCHY”. Projekt  wprowadza dzieci w świat bohaterów poszczególnych opowiadań, prowadząc przedszkolaki po świecie wartości oraz zabawy. Projekt ma za zadanie ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla nich przyjemny. Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci.
Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk

Pierwsze dwa tygodnie w przedszkolu"

Nasze małe przedszkolaki przeszły okres adaptacji bardzo dzielnie. Przez pierwsze dni września zapoznały się ze swoją salą, zabawkami, szatnią i łazienką. Dzięki pięknej pogodzie przedszkolaki mogły spędzać czas na świeżym powietrzu korzystając z naszego przedszkolnego placu zabaw. Wspólne zabawy z rówieśnikami wzbudzają wiele radości i uśmiechu na twarzy. Przedszkolaki wykonały również swoją pierwszą pracę plastyczną oraz wysłuchały opowiadania.
15 września, świętowaliśmy Dzień Kropki.
Obszary z podstawy programowej: I1, I5, II3, III1, III4. <<<foto>>>

🎂 🎁 🎉

Świętowaliśmy również pierwsze urodziny w grupie!

Zuziu życzymy Ci, wszystkiego najlepszego!

Opracowała: Paulina Jachimowicz
Zatwierdziła: Monika Demczuk